Her er vår produktkatalog med listepriser
LOGG INN FOR Å SE DINE RABATTER

Kundesenter


Velkommen til ditt kundesenter hos ProLyd.

På denne siden finner du det meste som har med ditt kundeforhold med oss.Vi er et norskregistrert foretak med all drift og lager i Norge, ring oss gjerne om du har spørsmål på tlf. 23 19 96 00. Mange spørsmål kan du også finne løsningen på her i kundesenteret. På fanene rett ovenfor har du det meste tilgjengelig:

  • Min side - Endringer av kontaktinformasjon, passord og prislister
  • Ordrehistorikk - Alt av bilag, produktlister, pakkesporing og personlige tilbud som kan gjøres om til ny ordre og flyttes til kassen.
  • Retur - Her håndteres returer og fremdrift i dissse.

Våre salgs- og leveringsbetingelser
 
1. Generelt.
Disse alminnelige salgsbetingelser får anvendelse på alt salg fra PROLYD AS, hvis ikke annet er skriftlig avtalt.
 
2. Priser og produktinformasjon.
Alt som finnes av data i produktkataloger, web og prislister levert av PROLYD AS kan bli justert og endret uten særskilt skriftlig varsel.
 
3. Leveringsbetingelser.
Alle produktpriser er oppgitt EXW PROLYDS lager i Oslo. Frakt vil bli beregnet og fakturert for hver sending. Ved oppkravssending vil frakters satser for oppkrav komme i tillegg.
 
Forbrukere og enkeltmannsforetak:
  • Tollpost MyPack
  • Bedrifter og forhandlere:
  • Tollpost
  • DPD Standard
  • Budbil (gjelder kun for Oslo)
Offentlige foretak og statsbedrifter:
  • Tollpost DPD Standard
  • Budbil (gjelder kun for Oslo)
Uavhentede pakker:
Ved mottak av uavhentede sendinger vil frakt, returfrakt samt ett gebyr for administrative kostnader på kr. 250, bli belastet kunde. Faktisk kostnad fra transportør ved uavhentet retur vil bli viderefakturert kunden.
 
4. Betalingsbetingelser.
Forbrukere og enkeltmannsforetak:
  • Klarna faktura, Klarna konto, oppkrav/forskudd eller betaling med kort ved henting av varer hos ProLyd AS.
Bedrifter og forhandlere:
  • Kreditt kan innvilges etter kreditvurdering og kredittgrense bestemmes ut i fra kredittrapport fra Lindorff Decision. Kredittgebyr på kr. 60,-. Ved forsinket betaling vil det påløpe renter iht. gjeldende satser samt purregebyr på kr 60,-
Offentlige foretak og statsbedrifter:
  • Kredittsalg. Netto pr. 30 dager. Kredittgebyr på kr. 60,-
5. Angrerett.
Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt iht. angrefristloven og varen med angrerettsskjema er mottatt. Dersom selger ikke oppfyller sin opplysningsplikt, eksempelvis unnlater å sende med angrerettskjema senest ved levering av varen, utvides fristen til tre måneder. Forbruker må gi melding til selger dersom angreretten benyttes. Fristen anses som overholdt dersom meldingen er sendt inn fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldningen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig.
 
Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter selger å tilbakeføre salgssummen pluss evt. Frakt som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker selv bære. Angrerettsloven gjelder ikke bedrifter, enkeltmannsforetak, offentlige institusjoner og statsforetak.
 
6.Reklamasjon.
For salg til privatpersoner gjelder forbrukerkjøpsloven. For salg til bedrifter, enkeltmannsforetak, offentlige institusjoner
og statsforetak gjelder kjøpsloven. Garantireparasjoner skal utføres av ProLyd AS. Frakt for forsendelsen av varen skal dekkes av kjøper. ProLyd AS forpliktelser bortfaller hvis det er påviselig at der gjort inngrep i varen eller skyldes ukyndig behandling eller bruk. Reklamasjoner må skje skriftlig uten ugrunnet opphold, og senest innen 2 måneder etter at mangelen ble oppdaget.
 
7. Retur.
All retur skal avtales på forhånd, og senest 10 dager etter mottatt returautorisasjon. All retur skjer for kjøpers regning og
risiko. Kurante varer i fullgod stand i original emballasjen kan godskrives til ful pris hvis returen skyldes PROLYD AS. Skyldes returen forhold hos kjøper, skal returen være skriftlig bekreftet av ProLyd AS. Det vil da bli beregnet et
returgebyr på 10 % av varens verdi, minimum kr. 250,-. ProLyd AS er ikke forpliktet til å akseptere retur.
 
8. Bestillinger.
Bestillinger er bindende og kan ikke annulleres eller endres uten skriftlig samtykke fra PROLYD AS. Ved bestilling av varer definert som ”skaffevarer” eller reservedeler vil det ved avbestilling ilagt gebyr på minimum 200 kr eller 20 % av varens verdi.
 
9. Salgspant.
Varene er selgers eiendom inntil de er fullt betalt, jfr. panteloven § 3-14 til § 3–22
 
10. Ansvar.
ProLyd AS leverer en feilfri og funksjonsdyktig vare iht. våre leverandørers gjeldende spesifikasjoner. ProLyd AS tar ikke ansvar for skade eller tap som direkte eller indirekte måtte bli forvoldt på grunn av feil eller mangler ved varen, herunder følgeskader. Ansvaret er under enhver omstendighet begrenset oppad til varens kostnad.

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) på våre nettsider.

 
Les mer...

 

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.